otur x2..

efter skolan idag följde jag med elinor ner på stan en sväng. åt på donken, kikade en snabbis på den där jackan jag vill ha o liteså. myyysigt
pappa hämtade mig och körde upp mig till stallet.
.
bestämde mig för att hoppa lite så jag ställde fram en oxer och ett rätuppstående.
började rida fram..
red mycket serpentiner och små volter för att få honom mjuk och följsam.
gick jätte bra!
när jag galopperat & hoppat fram tränade jag på att komma så rakt mot hindret som möjligt och sen rida en rak väg efter.. lite svårt i paddocken men de gick hyffsat (:
höjde sedan hindrena lite, till kanske 80? och hoppade de ett par gånger.
till otur nr 1 då,
skulle hoppa oxern. men han fattade korsgalopp och bytte inte förens ett par språng innan hindret, så allt blev vingligt och konstigt!
han tvärnitade och hoppade sen åt sidan så jag föll rakt ner i hindret! haahahahha
ingen skada skedd så jag hoppade upp igen, tog oxern en gång sen travade jag av :)!
.
gulle♥
.
mimmi frågade om jag inte ville hoppa lucifer lite oxå, och de är inget man tackar nej till precis!
han var väldigt stark idag, och springig.. men han blir lite så när man hoppar.
hoppade fram på två små kryss, haha han hoppade som om de vore en meter!
la upp till ett räcke på 50 kanske? och hoppade några ggr i båda varven (:
red lite dressyr imellanåt, testade att korta och flytta honom.. de gick finfint! förutom att han sprang lite.
till otur nr 2 nu då..
efter ett hinder blev han lite väl glad så han ''stack'' lite med mig.
skulle vända in han på en liten volt för att lugna ner honom när vi helt plötsligt låg på marken båda två?
haha, lucifer blev nog lika snopen som jag!
han hade halkat till precis i svängen och inte riktigt fått med sig benen helt enkelt.
men han ställde sig upp på direkten och tog en sväng ut i hagen!
lät han va lite innan jag gick fram för att hämta honom.
ingen skada skedd denna gången heller som tur va.
hoppade upp och travade ett par varv innan vi tog in honom :)
.
lagom charmig bild på mig&lusen från ett ridpass för ett par veckor sen.
.
tänkte se om jag kunde klippa ihop den där filmen med gammla klipp på mig och daphne!
antingen kommer den väl upp imon som tidsinställt, eller lite senare.

Kommentarer
Postat av: mimmi

du var jätte duktig! :)

trollet kanske lärde sig något av att snubbla ;)

2011-11-17 @ 21:40:22
URL: http://ensvartros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0