Daphne igår och idag

Igår:
Elinor red ut med en överpigg Daphne! Han hade visst sprungit ganska fort, haha.
Meningen var att hon skulle avsluta i paddocken, men hennes mamma verkade inte tycka att det var nån bra idé?
Så det blev ett väldigt kort ridpass för honom igår :)
Idag:
Efter skolan tog jag skolbussen hem med Elinor.
Meningen var först att vi skulle rida ut tillsammans, jag på Lucifer och Elinor på Daphne.
Men det blev aldelles för mörkt, så jag red lite i paddocken istället.
Han var inte rolig idag alltså. Stark som en j'vla flodhäst och trög som en sengångare.
Han hänger verkligen heeela framdelen i tygeln och drar mina armar ur led. Ajaj!
Vet inte riktigt vad jag ska göra med han.. Han kanske helt enkelt har tröttnat på dressyren.
Kanske ska jag ta en liten paus från det och bara rida ut osånt?
Om ett tag ska han få en lite längre vila, ca 2 veckor.
Men jag vill inte ge han det nu när de går så dåligt.
Åter till ridpasset.
Försökte mest få han att bära sig själv och inte springa med huvudet bland molnen.
När han gick hyffsat, övade jag lite på att han inte ska kicka för spöet.
Så jag red han bara med spöet och rösten ett tag.
Så när jag ''smällde'' till han på rumpan kickade han såklart först, så då ''smällde'' jag till han igen tills han slutade och då fick han beröm.
Efter ett par gånger slutade han helt :)
Låter som värsta misshandeln, jag ''smällde'' självklart inte hårt! Utan bara så han kände det ändå, men känslig som han är kickar han för minsta lilla haha!
.
Jag kan tyvärr inte ladda upp bilder, mitt internet är lite stör't.
Så jag pausar dom där dagarna tills det funkar igen. Det blir ju mycket roligare om det finns bilder i inläggen :)
Nu ska jag äta, sen kolla på film och sova. Hejdåhejdå!

Eliot here, tänkte bara säga att jag fick rycka in och hjälpa Vendela ladda upp detta
inlägg och då passar jag även på att liva upp det med ett par bilder! OVER AND OUT!






Kommentarer
Postat av: Kroken

Är Golden Sunlight daphnes rediga namn? :D <33333333333333333333333333

Gillar din blogg jätte mycket <333333

2011-11-23 @ 20:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0