Bäbis<3

Bestämmde mig för att rida ut iaf en kortis idag!
Rustade upp med massa reflexer. Det var verkligen kolsvart ute, såg inte handen framför mig.
Var skiiträdd haha! Daphne var ju inte mindre rädd heller, vågade knappt gå fram hihi.
Började med att skritta lite längs vägen, för in i skogen vågar jag mig minsann inte!
Red lite på ängen.
Han var jätte duktig i början! Sket mest i formen och ville bara att han skulle ta stöd och gå fram ordentligt, funkade kanon och tillslut gick han visst i hyffsad form ändå :) Han brukar vara väldigt ostadig så man måste ta rätt mycket ''ledande tygeltag'' för att han ska söka sig neråt.
Men sen hände nåt?, skulle rida ner till den nedre delen av ängen. Men det ville inte pern nej!
Han började bocka typ? Och stack två gånger, haha galning! Han gav sig till slut och gick ner :)
''Avslutade'' kort därefter och gick upp för att trava av i paddocken. Han gick i jätte fin låg form och var piiigg! Skrittade av i skogen sen.
Fortsätter han gå såhär bra ska han snart få den där långa vilan.
Och efter det ska vi chilla lite fram till lovet, för då kan man ju inte chilla.. för då ska man Tolka och rejsa i snön! hahaha :D
Juste, red lucifer med. Elinor hade skrittat och travat så jag galoppade lite.
.
Nu ska jag duscha och sen spela Ride. As kul!
Imon ska jag antagligen både rida Daphne och Lucifer. Tänkte att båda kanske skulle få komma ut lite.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0